Nieuwsitems:
Nieuwe aanbieder in de bouwmaterialen en dieren benodigdhedenbranche.

bouwmaterialen handelNooit meer sjouwen met dierenartikelen en tijd besparen met bouwmaterialen voor klussen en tuinieren
Binnen de industrie heeft met name de hout- en bouwmaterialenindustrie en handel het moeilijk (bouwcrisis), de metaalindustrie doet het nog relatief goed en de chemie maakt een pas op de plaats. Binnen de branche komt er een nieuwe aanbieder bij.

-------------------------------------------------------------------------

 
B2B en B2C
BolBol.com opent volgende week twee nieuwe speciaalzaken. Eén winkel met alles voor dieren en één winkel met het grootste assortiment voor tuinieren en klussen. Daarmee gaat bol.com concurreren met dierenwinkels, tuincentra en bouwmarkten. Als eerste winkel die online een uitzonderlijk groot dieren-, tuinieren- en klussenassortiment combineert met snelle levering, neemt bol.com wederom het voortouw in de groeiversnelling van online winkelen. Ook online-voordelen zoals het nooit meer hoeven sjouwen met zware zakken hondenvoer of eindeloos op en neer pendelen naar de bouwmarkt, zorgen ervoor dat bol.com verwacht binnen enkele maanden al honderdduizenden klanten te bedienen.

Vanaf volgende week biedt bol.com ook hondenvoer, grasmaaiers, boormachines en verf aan. Schroeven, hamsterkooien, tuinsproeiers, snoeischaren en duizenden andere artikelen maken eveneens deel uit van het assortiment. Met meer dan 60.000 artikelen verdeeld over de twee speciaalzaken is dit de grootste winkelopening voor bol.com van de afgelopen jaren. De winkel is direct zo omvangrijk doordat bol.com naast eigen assortiment ook samenwerkt met andere winkels en speciaalzaken en hun artikelen in het aanbod integreert. Zo ontstaat volgende week de allergrootste dieren-, tuinen- en klussenwinkel van de Benelux.
 
Van kattenkrabpaal tot klauwhamer
Verschillende voordelen van online winkelen spelen een rol bij het verwachte succes van de nieuwe speciaalzaken. “Zo hoef je nooit meer te slepen met loodzware zakken kattengrit of hondenvoer: deze worden simpelweg thuisbezorgd. Daarbij kun je jezelf de ritjes naar de bouwmarkt en het tuincentrum besparen en je thuis voorbereiden en focussen op het daadwerkelijke klussen en tuinieren. Dat zijn voordelen waarvan je als klant enkel online kunt profiteren.”
 
 
Alles voor klussen en tuinieren
 Naast een dierenwinkel opent bol.com tevens een grote speciaalzaak met alles voor klussen en tuinieren. Daarmee neemt bol.com de voortrekkersrol op het gebied van online winkelen in deze branche.  “Nu is deze branche nog erg traditioneel, terwijl de klant al een tijdje staat te popelen om dit soort artikelen online te bestellen. Nu wij een dusdanig groot assortiment gaan aanbieden, zullen andere winkels ook in beweging moeten komen en online actiever worden.”
 
“Klussen is net als tuinieren voor velen een aangename tijdsbesteding, maar het duurt vaak uren voordat je effectief bezig bent. Naast dat bol.com je het ritje naar de bouwmarkt bespaart en alles thuis of op het werk bezorgt, zorgen we er met handige checklists voor dat je echt álles in huis hebt om de klus te klaren, bijvoorbeeld voor behangen of snoeien,” aldus Schaeffer. Deze tweede speciaalzaak bevat onder meer (elektrisch) gereedschap, tuinmeubelen, sanitair, behang, verf en laminaat van topmerken als Bosch, Black & Decker, Histor , Gardena, Grohe, CanDo en Jardin.

Bol.com lijkt zich op te maken voor de verkoop van artikelen voor doe-het-zelvers.

Bol presenteert haar strategie op 20 maart op een bijeenkomst voor retailers in de bouwmaterialen branche.
Bol.com wijst de aanwezigen bij MIX’ Nationale DHZ-Sessie op de verkoopmogelijkheden die het biedt aan derde partijen.


Zakelijke verkopers
Bol.com zoekt doorgaans direct de diepte bij de start met nieuwe productcategorieën; als Bol boren gaat verkopen
zullen het er veel verschillende zijn. Door bestaande partijen uit de doe-het-zelfbranche als zakelijke verkoper binnen te laten, kan het klusassortiment op Bol.com ook extern worden gevoed.

Formido, Praxis, Gamma, Karwei, Hornbach
Nederlandse bouwmarkten zetten één voor één de stap naar online verkoop. Kort na elkaar hebben Formido en Praxis, beide onderdeel van de Maxeda DYI Group, e-commerce sites in de lucht gebracht. In februari 2013 werd bekend dat Intergamma webwinkels ontwikkelt voor zijn ketens Gamma en Karwei,
met PostNL als partner voor zowel bezorgen als afhalen. De shops zullen rond de zomer open gaan. Het Duitse Hornbach wil dit jaar ook beginnen met webverkoop in ons land.


kuddegedragstrategie








Meedoen, competitie aangaan of een nieuwe weg inslaan?
Als iedereen hetzelfde doet ,wint er niemand.
 
Bron Bedrijfspunt.nl  Twin research
 
 

bron
Bedrijfspunt www.makelaar-gids.nl 
                makelaar-gids.nl nieuws berichten Wekelijks overzicht van nieuwsberichten:

Inschrijven voor de nieuwsbrief en volg ons via Twitter.


:



twitter


Volg ons via Facebook

volg ons via Twitter